האם מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב היא חיונית או מס מיותר?

באישור משרד התחבורה

לאחרונה עלתה לכותרות ההנחיה של משרד התחבורה המחייבת כל רכב בישראל אשר מסיע ילד עד גיל 4 להתקין מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב. התקנה הזו, שמטרתה הצלת חיים, הייתה לשיחת היום בקרב הורים רבים. אנחנו בTopoCare מודעים לחששות של ההורים והחלטנו להתייחס לשאלה הבוערת – האם מערכות למניעת שכחת ילדים ברכב הכרחיות או שמה מדובר על עוד דרך להיכנס לנו לכיס.

המחשבה שמאחורי התקנה לחייב מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב

אחת הסיבות שהורים
רבים כל כך רואים בחובה להתקין
מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב כעול שהמדינה מכריחה אותם נובעת מהעובדה שישראל היא בין המדינות הבודדות בעולם שחוק כזה עובר בה. אבל ההסתכלות ההשוואתית הזו היא לא נכונה. כדי להבין את החשיבות שבמציאת פתרונות לשכחת ילדים ברכב, אנחנו צריכים לבחון את הנתונים של שכחת ילדים בכל העולם ולא רק בארץ. בארצות הברית עומד מספר הילדים שמתים כתוצאה משכחה ברכב עומד על ממוצע של 38 ילדים בשנה מאז 1990 ועד היום. בישראל, רק בעשור האחרון, מתו 34 ילדים בעקבות שכחתם ברכב ועוד 980 ילדים הגיעו לבתי החולים השונים. המחקרים הרבים שנעשים
בתחום חושפים כי מקרה מצער של שכחת ילדים יכול לקרות לכל אחד ואחת מאיתנו בלי הבדל של דת, גזע ומין. 
"שכחת ילדים באוטו מתרחשת כשההורה שוכח לגמרי מעצם קיום הילד ברכב" מספר ד"ר דיוויד דיימונד לחדשות ABC, "כדי שנוכל לבצע פעולות שגרתיות, בלי שנדרש לחשוב עליהן, יש למוח שלנו מערכת מיוחדת שבה נשמרים ההרגלים שלנו. המערכת הזו היא חלק חשוב מהמנגנון האבולוציוני, אבל ברגע שאנחנו מנסים לשנות את ההרגל אנחנו נחשפים לכוחו של המנגנון הזה. בחסות מנגנון ההרגלים של המוח אנחנו נעשים מודעים פחות לתוכניות שלנו ולמעשה מתקיים קרב בין שני חלקים שונים במוח שלנו". אם ניקח את דבריו של ד"ר דיימונד אז נגלה כי למעשה כל אחת ואחד מאיתנו עשויים, במקרי קיצון, לשכוח את ילדינו ברכב. כדי להבין זאת בצורה הטובה ביותר מספיק לראות את הקשת הנרחבת של האנשים שחוו מקרים טרגיים שכאלו. אך אדם אחד באיטליה שחווה על בשרו אירוע כזה שהוביל למות בנו, הוא שהחליט להילחם ולהיאבק למען החוק שיחייב הורים להתקין מכשיר למניעת שכחת ילדים ברכב בכל איטליה. החוק הזה מציל חיים באיטליה כבר קרוב לשנתיים ובזכות כך אותו אב שכול הצליח לגרום לכך שמות בנו לא היה לשווא.

איך זה עובד?

עלות שפויה!

מחיר שפוי וללא שום עלות נוספת או נסתרת

קלות השימוש

קל מאוד להתקנה ושימוש וניתן להעברה מיידית מרכב לרכב

הצלחה מוכחת!

מעל 500,000 איטלקים לא טועים! נבחר על ידי חברות הילדים מהמובילות בעולם

יש לכם שאלות? צרו איתנו קשר!

 

 האם המערכת עוזרת לא לשכוח ילדים ברכב?

משרד התחבורה אישר נכון לרגע זה כמה חברות ספורות שהמוצרים שלהם נחשבים לתקניים בעיני המחוקק הישראלי, כרית ה-BABI שלנו למשל היא אחת מאותם התקנים מורשים, והכוונה היא לאשר עוד חברות לאורך הדרך כדי להגביר את התחרותיות בשוק ולהוריד את המחירים. חברת TopoCare רואה במערכות למניעת שכחת ילדים ברכב כמשהו שהוא חשוב הרבה יותר מאשר שורת הרווח במאזנים של סוף השנה, מבחינתנו המערכות הללו הן הדרך שלנו לשמור על ילדכם בריאים ושלמים ולכן גם המחירים שלנו הם הנמוכים בישראל למערכות מסוג זה.

כדי למנוע את שכחת הילד ברכב, המערכת יודעת לזהות אם התינוק נשאר במושב בזמן שהנהג יצא מהרכב ובמקרה שאכן ילד נשכח ברכב היא מתריעה בקול רם באפליקציה הייעודית. בנוסף לאפשרות להתריע באפליקציה, אפשר להוסיף גם מחזיק מפתחות ייעודי שיצפצף גם כן ואף להגדיר אנשי קשר נוספים שיקבלו התראות במקרה שהתינוק נשכח ברכב. ההתראה הזו התגלתה בהרבה מקרים כבר כמצילת חיים ולכן אנחנו מאמינים שהחוק המדובר הוא בהחלט צעד חשוב שמדינת ישראל עושה למען עתיד ילדיה. הורים אשר חוששים כי ידרשו להתקין מערכות רבות בכמה רכבים יכולים לנשום עמוק עכשיו. המערכת הייחודית שלנו ניתנת להתקנה בקלות ועל ידי כך אפשר להעבירה מרכב לרכב בקלות, בלי שתדרשו לקנות כמה מערכות.

לפרטים נוספים צרו איתנו קשר עוד היום.