האם אפליקציה למניעת השארת ילדים ברכב באמת עובדת?

אנחנו לא מכירים הורה אחד שחושב לעצמו, "וואלה, יש מצב שאני אשכח את הילד שלי ברכב". אבל בדיוק באותה קלות הדעת שאנחנו פותרים את עצמנו מהמחשבה המטרידה והמעיקה הזו, כך כל אחד ואחת מאיתנו יכולים למצוא עצמנו בסיטואציה מסוג זה. הסיבות לשכחת ילדים ברכב הן רבות. זה יכול לקרות בעקבות שינוי קל בשגרה, עייפות או אפילו עומס מחשבתי שמכהה על התפקוד שלנו. לצערנו גם ההורה האוהב ביותר יכול למצוא את עצמו בסיטואציה של שכחת ילדים ברכב ובדיוק לשם כך הומצאו מגוון של אמצעים למניעת שכחת ילדים ברכב. אבל האם המכשירים האלו באמת עובדים? האם אני יכול להפקיד את בטחון חיי ילדיי באפליקציה למניעת השארת ילדים ברכב?

מה עומד מאחורי אפליקציה למניעת השארת ילדים ברכב

הזמן הממוצע שלוקח לנו לבצע סידורים מהירים הוא כרבע שעה. זה אולי נשמע לנו כמו זמן מהיר, אך זה גם הזמן שלוקח לרכב חונה להגיע לטמפרטורה של בערך 43 מעלות (וזה אם הושארו קצת חלונות פתוחים). כשילד נשאר בתנאים כאלו בתוך רכב, במיוחד בימי הקיץ, רבע השעה הזו עלולה להפוך לנצח. כדי למנוע ממקרים שכאלו להישנות הומצאה אפליקציה למניעת השארת ילדים ברכב.

לצערנו, כמו שאומר המשפט הצה"לי המוכר – "תקנות בטיחות נכתבות בדם", כך גם ההמצאות החשובות ביותר מגיעות לאחר טרגדיות נוראיות. ברחבי העולם הומצאו הרבה אפליקציות למניעת השארת ילדים ברכב, חלקן הומצאו על ידי הורים שכולים וחלקם על ידי חברות טכנולוגיה שמנסות להביא מזור לתופעה. אך המשותף לכל האפליקציות השונות למניעת השארת ילדים ברכב היא העובדה שכולן מציעות שכבת הגנה נוספת מפני שכחת ילדים ברכב המבוססת על אמצעים טכנולוגים שונים שנועדו לגבות את הנהג ולהזכיר לו על עצם היות ילד במושב האחורי אם הוא שכח זאת.

בזכות העובדה שהמכשירים הניידים שלנו הופכים משוכללים יותר והעולם הטכנולוגי כולו מתכווץ, אנחנו יכולים היום ליהנות מחיישן למניעת השארת ילדים ברכב שמותקן בקלות בתוך כיסא הבטיחות שקיים כבר ברכב. על פי רוב, אפליקציות למניעת השארת ילדים ברכב מתבססות על טכנולוגיות לא מזיקות כמו בלוטות' אשר פולט קרינה מזערית ובלתי מייננת אשר הוכחה מדעית כבטוחה לשימוש.

איך עובדת האפליקציה למניעת שכחת ילדים באוטו

כיצד עובדת אפליקציה למניעת השארת ילדים ברכב

כדי להבין איך עובדת אפליקציה למניעת השארת ברכב, עלינו קודם להבין את ההבדל המהותי בין סוגי האפליקציות השונות. אפשר לחלק את האפליקציות לשתי קטגוריות ראשיות: אפליקציות מבוססות חיישן ואפליקציות ללא חיישן.

  • אפליקציות ללא חיישן
    הדור הראשון של אפליקציות למניעת שכחת ילדים ברכב נולד מתוך דרישת ההורים בשטח, מה שהוביל ליציאה לשוק של תוספים רבים המתלבשים על אפליקציות שכבר קיימות ותפקידם היה להוסיף התראה לנהג כי יש ילד ברכב. הדוגמה הבולטת ביותר בהקשר זה היא אפליקציית Waze שכבר בשנת 2016 הוסיפה פיצ'ר שמתריע בפני הנהג לבדוק את המושב האחורי בעת ההגעה לילד כדי למנוע שכחת ילדים ברכב.
  • אפליקציות מבוססות חיישן
    אפליקציה למניעת השארת ילדים ברכב המבוססת על חיישן היא כבר הדור המתקדם של אמצעי מניעת שכחת הילדים ברכב. האפליקציות הללו לא עובדות בחלל ריק, אלא הן מגיעות עם מכשיר ייעודי שבו קיים חיישן למניעת השארת ילדים ברכב שמתלבש מתחת לכיסא הבטיחות של הילד. תפקידו של החיישן הוא לזהות כי יש משקל על הכיסא ואם האפליקציה מתרחקת מהחיישן תקפוץ בה התראה שתמשיך להופיע עד שמהשקל יוסר מהחיישן.

האם האפליקציות למניעת השארת ילדים ברכב באמת עובדות?

בתשובה לשאלה הזו אנחנו יכולים לענות בשני אופנים. באופן המהיר ביותר אפשר להגיד בלב שלם כי אפליקציות למניעת השארת ילדים ברכב עובדות והן מצילות חיים. באופן הארוך יותר חשוב לנו להדגיש כי בשום מקרה אין להסתמך באופן בלעדי על אפליקציה למניעת השארת ילדים ברכב והטיל עליה את מלוא האחריות. תפקידה של האפליקציה הוא להיות רשת הביטחון שלנו ולא להחליף אותנו.

בבואכם לבחור אפליקציה למניעת השארת ילדים ברכב, חישבו טוב לפני שתבצעו את הבחירה. נסו לשקול איזה סוג של אפליקציה יהיה הטוב ביותר בעבורכם וחשוב גם לזכור את התקנה החדשה של משרד התחבורה שמחייבת כל רכב המסיע ילדים עד גיל 4 להיות מצויד במערכת למניעת שכחת ילדים ברכב.