אילו מוצרים למניעת שכחת ילדים ברכב קיימים

מושב בטיחות טוב לילד יכול להציל חיים. אנחנו לא מדברים על האלמנט הבטיחותי המושרש במושבי בטיחות, אנחנו מדברים על מוצרים למניעת שכחת ילדים ברכב שמותקנים בתוך מושב הבטיחות והופכים אותו לאמצעי הגנה משוכלל. לפי הנתונים בארצות הברית, כ-37 ילדים מתים בכל שנה בשל שכחה ברכב. מדובר על סיבת המוות הנפוצה ביותר בקרב ילדים עד גיל 15, שאינה קשורה בתאונת דרכים. כדי להבין את הסיבות לכך שהנתונים האלו רק הולכים וגוברים, אנחנו צריכים להבין שני דברים עיקריים – גופם של ילדים מתחמם במהירות גבוהה עד פי חמישה מגופם של מבוגרים ובאופן כללי הטמפרטורות בעולם כולו הולכות ונהיות חמות יותר בכל שנה. כדי לפתור את התופעה הנוראית הזו, מצטרפים בכל שנה לשוק עוד מוצרים למניעת שכחת ילדים ברכב ובמאמר זה אנחנו עומדים לסקור את הבולטים והמומלצים ביותר מבניהם.

המוצרים למניעת שכחת ילדים ברכב שכל הורה מוכרח להכיר

עזבו שנייה את העובדה שבתחילת חודש אוגוסט עומדת להיכנס לתוקפה תקנה שמחייבת כל רכב המסיע ילד עד גיל 4 להתקין מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב. גם בלי קשר לאותה תקנה, אנחנו ממליצים בחום לכל הורה להתקין ברכבו מערכת מסוג זה מהסיבה הפשוטה שהיא מצילה חיים. כדי שתוכלו לבחור את המערכת המתאימה לכם ביותר, ריכזנו את הבולטים שמבין המוצרים למניעת שכחת ילדים ברכב הזמינים בישראל.

  • הכרית החכמה BABI
    הכרית החכמה BABI  מבוססת על חיישן מניעת שכחת ילדים ברכב שפועל עם טכנולוגית בלוטות' כדי להבטיח שאף ילד לא יישאר ברכב לבדו. המערכת עומדת בתווי התקן המחמירים ביותר ונחשבת לאחת הבטוחות ביותר לשימוש בשל הקרינה הבלתי מייננת שמייצרת המערכת למניעת שכחת ילדים ברכב. מבין המוצרים השונים למניעת שכחת ילדים ברכב, BABI נחשבת למערכת הנמכרת ביותר באיטליה וכאחת הפופולריות ביותר גם בארצנו.

  • מערכות למניעת שכחת ילדים ברכב שמגיעות עם הרכב
    לאחרונה יותר ויותר יצרני מכוניות החלו לשווק את המכוניות שלהן עם מערכות למניעת שכחת ילדים ברכב שמגיעות מותקנות מראש בתוך הרכב. מדובר על צעד מהותי וחשוב מאין כדוגמתו אשר המומחים מעריכים שעשוי לסייע רבות בצמצום התופעה. חשוב לציין כי כדי שמערכת מסוג זה תוכר על ידי משרד התחבורה כמערכת חוקית למניעת שכחת ילדים ברכב היא מחויבת להופיע ככזו ברישיון הרכב.

  • אפליקציה למניעת השארת ילדים ברכב
    כבר שנים רבות שקיימות אפליקציות למניעת השארת ילדים ברכב. כל אפליקציה בנויה על טכנולוגיה אחרת ומתפקדת בצורה מעט שונה ולכן אנחנו לא יכולים להתייחס באופן גורף לכלל האפליקציות, אך כדי שאפליקציה למניעת השארת ילדים ברכב תוכר כחוקית על פי התקנה החדשה היא חייבת להיות מלווה בחיישן למניעת שכחת ילדים ברכב כחלק ממכלול של מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב.
אילו מכשירים למניעת שכחת ילדים ברכב יש בארץ

מה זה חיישן למניעת שכחת ילדים ברכב והאם הוא לא מסוכן בעצמו?

הרבה אנשים שומעים על חיישן למניעת שכחת ילדים ברכב וישר נדלקות אצלם כל מיני נורות הזהרה. כולנו מודעים לסכנות שבפליטת קרינה וכולנו יודעים כי חיישנים מסוג זה עובדים על ידי כך שהם משתמשים בטכנולוגיות שונות להעברת הנתונים בין האפליקציה לחיישן. אז הרשו לנו להרגיע אתכם ולהגיד כי על פי רוב חיישן למניעת שכחת ילדים ברכב משתמש בטכנולוגית בלוטות' אשר הוכחה מחקרית כלא מסוכנת ובטוחה לשימוש.

החיישן למניעת שכחת ילדים ברכב עובד כך שהוא מותקן בתחתית כיסא הבטיחות של הילד וברגע שיש עליו משקל המערכת יודעת לזהות באופן אוטומטי כי יש ילד ברכב, החיישן הזה הוא אנלוגי ואין בשימוש בו סיכון לילד. כאשר המרחק בין החיישן לאפליקציה עולה והמערכת מזהה כי עדיין יש משקל על החיישן, היא מיד תתחיל בהתראה חזקה וברורה שתישמע גם ברכב וגם בפלאפון של הנהג אשר לא תיפסק עד אשר המשקל יוסר מהחיישן. קיימות מערכות אשר מציעות עוד אמצעי הגנה משלימים ומסוגלות לשלוח התראות לאנשי קשר מוגדרים מראש או להתממשק עם מחזיק המפתחות של הרכב אם אין טלפון נייד לנהג. אך מדובר על תוספים נלווים למערכת הבסיסית ולא בעיקר פעולת המערכת.